הקורונה ונדל"ן בלאס וגאס

המשמעות של וירוס הקורונה על שוק הנדלן הפרטי בלאס וגאס

Facebook
Twitter
LinkedIn

עיר החטאים – לאס וגאס, היא אחת הערים המרכזיות בארצות הברית שהרגישו הכי חזק את הנזק של ההסגר בעקבות התפרצות וירוס הקורונה במהלך החודשים האחרונים.
זאת לאור העובדה שתחום העיסוק העיקרי של תושבי האזור הוא תיירות.

עם זאת, לפני משבר הקורונה, ענף הנדלן בלאס וגאס שגשג ברבעון הראשון של 2020.

שוק הנדלן הגיע לאחת מנקודות השיא בתחילת השנה, כשנכסים של בתים פרטיים למשפחות, שנמכרו בממוצע של כ-300 אלף דולר, שיא של כל הזמנים.

בנוסף, נוצר אפילו מחסור בבתים לפני פרוץ המשבר.

עם זאת, מומחים מעריכים כי הנפילה עכשיו לא תהיה זהה לנפילה ב-2008, ושהשוק יתאושש הרבה יותר מהר מאחר ומספר התושבים בעיר גדל ללמעלה מ-2 מליון !

בנוסף, נוצרו מגוון מקורות עבודה ופארקי תעשיה המספקים מאות אלפי מקומות עבודה לתושבי האזור, שחוזרים לאט לאט לשגרה ממש בימים אלו.

המלונות בסטריפ החלו לפעול השבוע וזה סימן לתחילת היציאה מהמשבר, העובדים חוזרים לעבוד התיירים נוהרים לעיר וגם בניית המגה פרויקטים נמשכת.

 

פיתוח כלכלי בלאס וגאס

כמו כן, בשנים האחרונות העיר המשיכה להתפתח כלכלית , בשנת 2019 נוספו לעיר כ 140 אלף תושבים הגירה חיובית השניה בגודלה בכל ארצות הברית הגירה זאת נובעת בעיקר מייצור מקומות עבודה ורמת חיים נוחה יותר שלאס וגאס מציעה. כמובן שהגירה זאת גורמת לביקושים בשוק הנדל"ן ולאופק חיובי להשקעה.

חברות ענק כמו גוגל ואמזון פתחו מרכזי תעסוקה בלאס וגאס שמעודדים עסקים להגיע אליה על ידי הטבות מס.
ממש בימים אלו ענקית הרכב טסלה שוקלת להקים את מטה החברה בלאס וגאס.

בנוסף, חברת הרכבות וירג'ין אטלנטיק תקים במהלך ה- 3 שנים הקרובות קו רכבת ללוס אנג'לס מלאס וגאס שיאפשר חיבור מהיר של אוכלוסיות שלמות לעבודה, תיירות ובילוי ובהחלט תתרום לחיזוק הכלכלה בעיר.

בנוסף העיר מתהדרת ביכולתה המופלאה להציע מגוון אטרקציות לתיירים עם כ-350 מלונות כש-20 מתוך 25 המלונות הגדולים בעולם נמצאים בשטחה ומושכים אליה קהל רב מכל הסוגים.
כל זאת לצד בתי הקזינו המפוארים שכבר הפכו למוקד עליה לרגל לאנשים מכל העולם בנוסף בשנה הזאת צפויה להסתיים בנייתם של שלושה בתי מלון נוספים.

השנה תגיע לעיר קבוצת הפוטבול של ה"ריידרס" שנרכשה לפני כשנתיים והמתינה לבניית האצטדיון  – מהלך שימשוך עשרות אלפי תיירים נוספים מדי שנה לעיר.

 חיי קהילה והגירה של יהודים ללאס וגאס

גם מבחינת הקהילה היהודית, יש המון ישראלים שבחרו להעתיק את חייהם לעיר שיש בה הכל –  מזג אויר נוח לאורך כל השנה, מיקום נהדר במרחק של טיסה קצרה מערים מרכזיות בארצות הברית, לצד עלויות מחיה נמוכות יחסית לערים אחרות בארצות הברית ומגוון אפשרויות תעסוקה, מה שהופך את לאס וגאס למוקד השקעה אטרקטיבי במיוחד בעידן של הפוסט קורונה – עם הרבה הזדמנויות לנכסי נדלן מניבים במחירי שוק נמוכים.

לסיכום , הקורונה תעבור והתנופה הכלכלית שלאס וגאס היתה בה בתחילת השנה תשוב וכך גם שוק הנדל"ן .

משוואת הסיכוי – סיכון 

זו השקעה שלדעתנו הסיכוי גובר על הסיכון, היות ומדובר על השקעה שמרנית יחסית שמספקת תשואה אטרקטיבית שקשה למצוא בשוק הנדל"ן בארץ.