השקעה בנדלן בארצות הברית או השקעת נדלן בישראל - מה עדיף?

השקעה בנדלן בארצות הברית או השקעת נדלן בישראל – מה עדיף?

Facebook
Twitter
LinkedIn

כאשר השקעות נדל"ן מתרחשות במקום הנכון, בזמן הנכון ותחת הנסיבות הנכונות, הן יכולות להניב תשואה יפה וגבוהה בחלק גדול מהמקרים.

עם זאת, משקיעים רבים שואלים את השאלה – האם עדיף להשקיע בנדל"ן בחו"ל, כמו למשל בארצות הברית?
או שאולי השקעות נדל"ן בישראל הן עדיפות?

ובכן, אין לכך תשובה אחת ברורה.

שוק השקעות הנדל"ן בישראל

לשוק הנדל"ן בישראל יש ביקוש גבוה, בעיקר באזורים אסטרטגיים ומרכזי ערים, מה שיכול לגרום לתשואות יפות, בעיקר בהשקעות לטווח הרחוק.

עם זאת, המקומות האטרקטיביים יותר גם עולים יותר ומחירי הנדלן בארץ הם די גבוהים כל עוד לא מדובר בפריפריה או אזורים פחות טובים במרכז הארץ.

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה ברורה שלפיה מחירי הנדלן בישראל במגמת עליה, אך במקרה של השקעה בסכום נמוך, הסיכון שלכם יותר גבוה, שכן תאלצו לבחור באזורים בפריפריה ששם אחוזי האבטלה לרוב גבוהים יותר, וכך גם הסיכון שלכם.

גורמי סיכון להשקעות נדל"ן בישראל

עם זאת, חשוב לזכור שישראל היא מדינה שיש בה הרבה גורמי סיכון ובלת"מים שמשפיעים באופן די ישיר על הכלכלה, כמו למשל התקפות טילים, או משבר הקורונה שבמשך יותר מ-3 חודשים שיתק את המשק וגרם לאחוזי האבטלה לעלות, לביקושים לרדת ולמחירי הנכסים בישראל לצנוח.

מומחים טוענים כי יקח לשוק בישראל זמן להתאושש מהמשבר הכלכלי העמוק הנוכחי של הקורונה עם אחוזי אבטלה גבוהים, ודווקא עכשיו השקעות בארצות הברית במקומות המבוקשים ביותר, יכולות להוות אלטרנטיבה נהדרת.


שוק הנדל"ן בארצות הברית

הנדל"ן בארצות הברית גם נמצא במגמת עליה יפה, במיוחד אחרי המשבר הכלכלי הגדול ב-2008 והוכיח התאוששות יפה ומהירה יחסית.

גם עכשיו, לאור הקורונה, ניתן לראות ירידה קלה במחירי הנדל"ן, אך כאשר רוכשים נכס להשקעה בארצות הברית באזורים המבוקשים ביותר בערים המרכזיות – ניו יורק, סן פרנסיסקו, לאס וגאס, מיאמי – רמת הסיכון יורדת משמעותית, שכן מדובר על ערים עם תיירות ופעילות עסקית חזקה מאוד שמושכות אליהן מליוני תיירים מדי שנה, שתורמים לשגשוג כלכלי ולעליה במחירי הנדלן.

מדובר על סדר גודל של ערים עם מליוני תושבים, שבהן תמיד יהיה ביקוש לנדל"ן במיוחד אם הוא איכותי ובמיקום אטרקטיבי.

 

השקעה בנדל"ן בחו"ל  בלאס וגאס

משקיעים מתחילים רבים מכל העולם גילו די מהר את ההזדמנות הנהדרת הטמונה בעיר החטאים.

העלות הממוצעת של נכס בלאס וגאס היא כ-350,000 אלף דולר ובאזורים הפחות יוקרתיים, אפשר למצוא נכסים מצוינים בשכונות טובות, סביב ה-200,000 דולר לבית פרטי!

עם תשואה שנעה בין 2-10 אחוז בשנה, ביקוש גבוה לדירות מגורים, מאות מלונות ובתי קזינו, שוק של מוכרים עם היצע גדול ורחב לבחור ממנו, גידול חיובי באוכלוסיה, תיירות שאף פעם לא נגמרת ומושכת כ-2 מליון תיירים בשנה – לאס וגאס היא לגמרי אחד מיעדי ההשקעות המומלצים בקרב משקיעי נדל"ן בארצות הברית ובעולם כולו.

השקעה בנדל"ן בארצות הברית – איך מנהלים את זה?

משקיעים רבים מעדיפים את הנכס שלהם קרוב כדי שיוכלו לנהל אותו ולתחזק במידת הצורך, אך עם זאת, כיום יש בכל אחד מיעדי הנדל"ן המובילים היצע של חברות אחזקה וניהול נכסים שמבצעות עבורכם את כל עבודת הניהול תמורת סכום סמלי.

מה שאומר, שאתם ממשיכים את חייכם בארץ הקודש בזמן שאנשי מקצוע מיומנים מטפלים לכם בנכס ודואגים עבורכם לכל, בזמן שאתם חיים את חייכם וממשיכים לייצר עוד רווחים, לצד הכנסה פסיבית של שכר דירה שנכנס ישירות לחשבון שלכם.

חברות הניהול מטפלות בכל מה שצריך כולל פרסום הנכס, איתור ובחינה של שוכרים איכותיים, טיפול בהסכמים, חוזים ועניינים משפטיים, תחזוקה, ניקיון, תשתיות וכל מה שתצטרכו במסגרת אחזקת הנכס והשכרתו.

לסיכום – השקעה בנדלן בישראל או בארצות הברית

חשוב לבחון היטב את כל ההיבטים, לקבל המלצות ולשקול היטב היכן אתם שמים את כספכם.

מומלץ לבחור בנכס שיהיה במיקום מבוקש, בקרבת שירותים, מוסדות חינוך או מקורות תעסוקה.

כמו כן, עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון, היא העובדה שבישראל יש חוק בעייתי מבחינת שוכרים – חוק שמאפשר להם להשאר בנכס בלי שלכם יש יכולת לפנות אותם פיזית, דבר שאינו קורה בארצות הברית.

עם המיתון שיש כרגע בישראל וירידת המחירים הצפויה בתחום הנדל"ן ואי יכולת האכיפה מבחינת החוק הישראלי, משקיעים רבים נמצאים בקושי מול המצב ומפסידים מכך כספים רבים.

בארצות הברית תוכלו להנות מהסכמי שכירות שמגינים על בעל הנכס, עם מערכת אכיפה שעובדת מצוין ונותנת את הקרקע לפיתוח שוק הנדלן בארצות הברית.

ניתן לומר כי אין תשובה חד משמעית היכן עדיף לשים את הכסף, היות ושוק הנדלן גם בישראל וגם בארצות הברית הוא יחסית יציב ובמגמת עליה.

עם זאת, בארצות הברית תוכלו להשקיע ולרכוש נכסים גדולים, אטרקטיביים וזולים יותר ביחס לישראל שיוכלו להניב לכם תשואה יפה, כשבמקומות פופולאריים כמו למשל לאס וגאס,  תשלמו על בית פרטי במיקום טוב כ-350,000$, בעוד בישראל, תשלמו על בית פרטי במיקום אטרקטיבי פי 3 במחיר.

כך שאם למשל יש לכם סכום להשקעה של מליון דולר, תוכלו להשקיע בארצות הברית במספר נכסים טובים בלאס וגאס במקום נכס אחד טוב בישראל וכך למעשה להגדיל את התשואה, לפזר את הסיכון ולבחון מהו סוג ההשקעה שהכי מתאים לכם ולמכור או להחליף בהתאם לתוצאות ההשקעה.