קבוצת רכישה לנדל"ן בארה"ב

קבוצת רכישה לנדל"ן בארצות הברית

Facebook
Twitter
LinkedIn

אחד הטרנדים החמים בתחום הנדל"ן בשנים האחרונות הוא רכישות קבוצתיות של נכסי נדל"ן בארצות הברית.

במיוחד עכשיו – בזמן של מיתון שנובע בעקבות וירוס הקורונה שהכניס את כל ארצות הברית למשבר כלכלי, יהיה קל יותר לאתר קבלנים ויזמי נדל"ן ש"נתקעו" עם בתים חדשים בתהליך בניה כשפתאום בעקבות המצב אין להם ביקוש.

במצב כזה קבוצת רכישה יכולה לעזור לשני הצדדים.

 


איך עובד העניין של קבוצת רכישה לנדלן בארצות הברית?

כפי שציינו, קבלנים ויזמים עשויים למצוא את עצמם עם סטוק של דירות למכירה וביקושים נמוכים במיוחד בעתות מיתון.

במצב שבו יש משקיעים שמזהים הזדמנות כלכלית ומעוניינים לרכוש נכסי נדלן חדשים בהנחות אטרקטיביות, כאשר יש מספר לקוחות שמעוניינים לרכוש יחד, הם יכולים לקבל תנאים טובים יותר.

כיום יש ברשת מגוון קבוצות רכישה או חברות נדל"ן שיוזמות קבוצות רכישה בארץ או בחו"ל כדי להתאחד ולהשיג הנחה קבוצתית על כמות של מספר נכסים ולעיתים עשרות, כך שהחסכון הוא עצום.

 


איך מקבלים הנחה כקבוצת רכישה?

במטרה לקבל את ההנחה המשמעותית שלעיתים יכולה להגיע גם ל-10% או יותר מערך הנכס, המשקיעים יכולים להציע לקבלן או ליזם מקדמה בסכום גבוה יחסית שתתן ליזם כסף מזומן ואויר לנשימה כדי לקדם את הבניה והפרוייקט.

באופן שכזה שני הצדדים מרויחים וקבוצת הרכישה נמצאת בעמדת כוח נוחה למשא ומתן כדי לשפר את תנאי הרכישה או השירותים המוצעים עם הנכס ושדרוגים כאלה ואחרים.

כמו כן, לאחר רכישת הנכס, יש שירותים נוספים שיש לרכוש לנכס מול ספקים שונים וכקבוצה שמאוחדת יחד עם מספר רוכשים במקביל, ניתן לקבל הנחות משמעותיות בין אם בשכר טרחה של עורך דין, נגרים, רצפים, ואפילו ריהוט ומוצרי חשמל, או כל שירות אחר שנדרש לטובת עיצוב וסידור הנכס.

 


כח של קבוצה לפרוייקטים של נדל"ן בחו"ל

כאשר יש כח של קבוצה, גם ליזמים יהיה נוח יותר לשווק את הפרוייקט ולמשוך רוכשים נוספים להצטרפות לקבוצת הרכישה ולהנות ממחיר אטרקטיבי ותנאים נוחים, כך שכולם מורווחים מהעניין בסופו של דבר, כולל הקבלן שאולי ירויח טיפה פחות, אבל יבטיח מכירה של מספר יחידות והקטנת הסיכון, במיוחד בעתות של מיתון, שעלולות להוביל די בקלות לפשיטת רגל כשיש היצע גדול וביקוש נמוך.

תוכלו למצוא מגוון פרוייקטים ויזמויות של קבוצות רכישה בארצות הברית, בין אם מדובר על קבוצת רכישה לנדלן פרטי בארצות הברית או קבוצת רכישה לנדלן מסחרי בארצות הברית – חנויות בקניונים, מתחמי מסחר ותעשיה ועוד..