טיפים לבעלי נכס להשכרה בארצות הברית

22 טיפים לבעלי נכס להשכרה בארצות הברית

Facebook
Twitter
LinkedIn

להיות בעל נכס בפעם הראשונה יכול להיות מרגש, במיוחד אם רכשתם נכס בארצות הברית.
אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, זה יכול להיות קצת מלחיץ.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שכדאי שכל בעל נכס חדש יכיר, החל מחוזי שכירות, מציאת שוכרים, נקיון ותחזוקה ועד פינוי, כולל איסוף שכר דירה וכל מה שחשוב לדעת.


לפני שאתם מחפשים שוכרים:

לפני שתוכלו למצוא את השוכרים המתאימים, תצטרכו לוודא שהכל תקין עם הנכס שלכם.

מומלץ לעשות וידוא על הסעיפים הבאים:


למצוא את הבנק המתאים

כדאי להערך מראש עם בנק שמכיר אתכם, בנקאי אישי שיהיה זמין בשבילכם במידה ותזדקקו למימון נוסף בשביל התחזוקה השוטפת של הנכס. רצוי לוודא מראש את אפשרויות האשראי וההלוואות שעומדות לרשותכם בבנק שלכם.

 


דעו את החוקים המקומיים

בדקו את התקנות העירוניות והאזוריות בכל הקשור למבנה בו נמצא הנכס שלכם.

עשו וידוא שהבניה בוצעה לפי התקנות ושאין איזשהן חריגות בניה או דברים שנעשו ללא אישור. מומלץ להביא שמאי או מומחה להערכת נכסים כדי לוודא שהנכס שלכם עומד בכל הקריטריונים על מנת להמנע מקנסות ועונשים בהמשך. (את השמאי מומלץ להביא לפני רכישת הנכס).

 


ערכו וידוא שהבניין שלכם מיועד למגורים

כדאי לוודא שהמבנה נבנה בצורה בטיחותית ועומד בתקני בטיחות כמו למשל מדרגות, מעקות, נזילות, עובש, חרקים או סדקים\שברים בריצוף או במבנה.

 


ערכו רשימה של הדברים שדורשים תחזוקה בנכס שלכם

על מנת שתוכלו להעריך בצורה מדוייקת את ההוצאות הצפויות בנכס שלכם, כדאי לערוך רשימה של האזורים שדורשים תחזוקה – פנימית וחיצונית.

מומלץ להוסיף נורות בחלק החיצוני ובמדרגות כדי לחסוך לעצמכם תביעות עתידיות.

מצאו איש תחזוקה אמין שיודע לעשות עבודות גינון, פינוי שלג במידת הצורך, כדי שכל האזורים החיצוניים כולל דרכי גישה ואזורי חניה, ישארו בטוחים ומתוחזקים.

תקנו כל דבר שדורש תיקון ובצעו זאת ביסודיות עם אנשי מקצוע כדי לא לפגוע בביטוח שלכם או באחריות המקצועית לה אתם מחויבים כבעלי נכס.

 


מצאו את ביטוח הנכס הכי טוב שיש

כבעלי נכס עליכם לדאוג לבטח את הנכס, את המבנה כולל ביטוח צד ג'.  אל תחסכו בכל מה שקשור לביטוח ופנו לחברות הביטוח המובילות באזור כדי לקבל פוליסה טובה ומקיפה.

 


למדו על הצרכים של אנשים עם מוגבלויות

ודאו את התקנים שנוגעים לנגישות של אנשים עם מוגבלויות כדי שתדעו אם אתם עומדים בהם, במידה וקהל מסוג זה יתעניין לגבי השכרת הנכס שלכם.

 


קבעו את המחיר הנכון להשכרה עבור הנכס שלכם

על מנת לקבוע את המחיר המדויק לנכס שלכם עבור שוכרים, מומלץ לעשות בדיקה של נכסים דומים באזור, לבדוק מה טווח המחירים ומה מוצע תחת מחיר זה, האם זה כולל שרותים נוספים כמו חניה, ניקיון, ניקוי חלונות או אפשרות למגורים עם חיות. כדאי לכם להתייעץ עם רואה חשבון כדי לוודא שאתם שומרים על רווחיות אחרי כל ההוצאות בסוף השנה.

 


שכרו עורך דין שיטפל בנושאים המשפטיים

במידה ואינכם משתמשים בשירותים של חברת ניהול שכוללת גם טיפול בפן המשפטי, כדאי למצוא עורך דין שמתמחה בחוזי שכירות באזור שלכם.

חשוב מאוד שיהיה לכם הסכם משפטי מקיף שיגן עליכם ועל הנכס שלכם במקרה של דיירים בעייתיים או איחורים בתשלום כדי שלא תצטרכו לשרוף זמן יקר, כסף ואנרגיה על תהליכים מסורבלים ומורכבים בהמשך.

 


החליטו אם ברצונכם למנות חברת ניהול לנכס

משקיעי נדלן בארצות הברית יעדיפו ברובם להפקיד את התחזוקה השוטפת של הנכס בידיים של חברת ניהול מיומנת שמציעה את כל השירותים הנדרשים לבעלי נכסים, כולל תחזוקה, ניהול, איתור שוכרים, גבייה וכל מה שצריך.

לאחר שסגרתם את כל הדברים הללו, עכשיו הזמן להתחיל להפעיל את הנכס שלכם:


 

פרסמו את הנכס שלכם

החליטו על אסטרטגיית פרסום כדי למשוך שוכרים פוטנציאלים – לוחות באינטרנט, תיווך, חברת ניהול, בית פתוח, לוחות מודעות בקמפוסים או כל דרך אחרת שתחליטו.

במידה והתאורה בבית חלשה, או אם אתם לא מצליחים להוציא תמונות אטרקטיביות של הנכס, שווה לשקול להביא צלם לשעה קצרה של צילומים לבית שיראו מחמיאים וימשכו יותר מתעניינים.

 


הכינו צ'ק ליסט לשוכרים פוטנציאלים

מומלץ להכין טופס התעניינות לשוכרים שירצו לשכור את הבית עם שאלות שמותר לשאול. תוכלו למצוא טפסים כאלה ברשת תחת residential rental application ולבקש מהמתעניינים למלא כדי שתוכלו לעשות סינון.

שימו לב שאתם מודעים לשאלות שמותר ואסור לכם לשאול, כדי לא להפר את זכויות הפרט.

 


הזהרו מאפליה בעת בחירת דיירים

חשוב להכיר את החוקים הפדרלים של מציאת שוכרים ללא הפליה על בסיס הסעיפים הבאים:

  • גזע
  • מוצא
  • מין
  • גיל
  • מצב משפחתי
  • דת
  • נכות פיזית או מנטלית

שימו לב שאנשים עם רקע פלילי או דירוג אשראי נמוך, יכולים להוות עבורכם סיכון.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין במידה ואתם מחליטים לדחות אנשים כאלו ללא סיבה מוצדקת.

 


בקשו המלצות וערכו בדיקת רקע לאשראי

מאחר והנכס שלכם הוא ההשקעה של מיטב כספכם, חשוב לדעת למי משכירים את הנכס ולהיות בטוחים עד כמה שאפשר שתהיה לשוכרים שלכם היכולת לשלם את שכר הדירה ולשמור על הנכס ועל ערכו.

ודאו שהמתעניינים שלכם מעל גיל 18 ובקשו מהם לחתום על טופס שמאשר לכם לעשות בדיקת אשראי.

תוכלו גם לדרוש מהמועמדים לשלם על בדיקת האשראי.

חפשו נקודות שליליות בדוחות האשראי או דגלים אדומים וסימני אזהרה כגון איחורים בתשלום, דירוג אשראי נמוך, או פשיטות רגל בעבר.

מומלץ לבקש בטחונות כדי להקטין את הסיכון שלכם ככל האפשר ואם הם שוכרים דירה, בקשו לדבר עם בעל הדירה הנוכחי שלהם.


לאחר שמצאתם דיירים חדשים, כדאי להכיר להם את הנכס ולעשות תיאום ציפיות ביניכם לבינם בנוגע לשכירות:


ערכו סיור מקיף עם השוכרים בנכס

ערכו סיבוב בנכס עם השוכרים, בדקו את הריהוט אם יש, את הדלתות, הארונות, וודאו שהכל עובד ותקין, שאין דברים שבורים, והחתימו אותם על כך.

צלמו תמונות רבות ככל האפשר כדי לתעד את מצב הנכס טרם מסירת המפתח.

 


הודיעו לדיירים שלכם על האחריות שלהם

עם כניסתם לדירה, מומלץ להכין מכתב לשוכרים בו מפורטים תנאי השכירות , תנאי התשלום, אופן התשלום עם עדיפות לתשלומים אינטרנטים אונליין במקום צ'קים.

 


דאגו לדמי פיקדון

וודאו שאתם מקבלים שכר דירה ראשון ופקדון לפני הכניסה לנכס. בצעו רישום מסודר או הוציאו קבלה אונליין או מסמך על קבלת התשלום ודאגו לתעד הכל.

 


הודעות וסיום החוזה

החליטו מראש על זמן הודעה מראש במקרה של פינוי בעקבות תשלום מאוחר.

במידה והשוכר שלכם מאחר באופן עקבי בתשלום תצטרכו לקבל החלטה אם אתם רוצים להשאיר את הדיירים הנוכחיים או לחפש דיירים אחרים פחות בעייתיים.

 


בדקו את מצב הנכס לפני שהשוכר עוזב

טרם סגירת נושא סיום החוזה, ערכו סיבוב בנכס יחד עם השוכר ובדקו את מצבו בהתאם למצב שבו התקבל הבית ועפ הסיכום ביניכם ובין השוכר כדי לוודא שאין נזקים או דברים שצריך לסדר בנכס שיגררו עלויות נוספות מצידכם, טרם השבת דמי הפקדון.

 


אל תפנו דיירים בעצמכם מהנכס!

גם אם נתקלתם בדייר בעייתי שמסרב לשלם או להתפנות, דאגו לבצע את הליכי הפינוי בצורה חוקית ולא להגיע למצב שבו אתם מחליפים מפתח או סוגרים את אספקת המים או החשמל, היות ואלו נחשבות לפעולות בלתי חוקיות שעלולות לגרור אתכם להוצאות נוספות.


למה כדאי לקחת חברת אחזקות בארצות הברית? 

לאור כל אלו, בעלי נכסים רבים בארצות הברית שקונים אותם בתור השקעה, יעדיפו להשתמש בשירותים של חברת ניהול או חברת אחזקות שתטפל בכל ההיבטים הכרוכים בניהול הנכס וחוסכת להם המון זמן, אנרגיה וכסף בהתעסקות וטיפול בנכס ובדיירים.

לפעמים הליך משפטי של פינוי דייר בעייתי או תביעה של דייר שעשה נזק בעלויות גבוהות, יכולה לגרום לנכס לא לייצר הכנסה למשך כמה חודשים או לגרור הוצאות מצידכם.

לכן חשוב לעשות את התהליך בצורה מאורגנת, להתייעץ עם אנשי מקצוע ואנשי נדל"ן, כדי להיות בטוחים שכל הפינות מכוסות עם מינימום סיכון עבורכם.