השקעות נדל"ן בארה"ב - מולטיפמילי

השקעות נדל"ן בארצות הברית – מולטיפמילי – Multi Family

Facebook
Twitter
LinkedIn

ענף הדיור בארצות הברית מתפתח במהירות בשנים האחרונות, עם פתרונות שונים שמתמקדים באיכות החיים של הדיירים ובנוחות שלהם, כשאחד מסוגי הנכסים שהפכו פופולאריים להשקעה בשנים האחרונות, הוא המולטיפמילי – או בעברית – מתחמי דיור.

מה זה מתחם מולטיפמילי ?

מולטיפמילי הוא למעשה סוג של קומפלקס שמורכב מדירות בודדות, עשרות או אפילו מאות שכולן מתופעלות ומושכרות יחד תחת ניהול משותף.

מתחם מולטיפמילי יכול אפילו לכלול 2-4 דירות כשלהן שירותים משותפים כגון חצר או פטיו, בריכה, שטחים ציבוריים, שירותי נקיון, תחזוקה ולפעמים גם חדר כושר או אפילו חדר כביסה.

מתחמי מגורים משותפים הפכו להיות פופולאריים במיוחד בקרב צעירים בעיר שרוצים לגור בבית דירות עם כלל השירותים הנדרשים להם זמינים, ולהנות מאיכות חיים ורווחה בזמן הפנאי שלהם, כשרובם יהיו מוכנים לשלם מעט יותר עבור התענוג, לעומת דירות רגילות.

במקרה של מתחמי מולטיפמילי גדולים, בדרך כלל מתאגדות קבוצות משקיעים לחברת השקעה אחת גדולה שרוכשת את הנכס, בדרך זו הסיכון קטן, היות וקיימת חלוקה בהוצאות וברווחים בשילוב עם גב כלכלי חזק שבמידת הצורך, ידע לעשות את פעולות השיפוץ, שדרוג או שיווק הדרושות כדי למשוך דיירים נוספים לפרוייקט.

יתרונות בהשקעה במולטיפמילי בארצות הברית

אחד היתרונות הגדולים בהשקעה במולטיפמילי הוא ביקוש גבוה ואחוזי תפוסה גבוהים של 90% במיוחד במרכזי הערים שמושכות קהל של צעירים או משפחות קטנות ברמה סוציו-אקונומית גבוהה.

כמו כן, מדובר בהשקעה יציבה לטווח ארוך שיכולה להניב הכנסה פסיבית כל עוד הנכס מנוהל ומתוחזק היטב על ידי חברת ניהול איכותית.

מרבית נכסי המולטיפמילי ממוקמים באזורים מרכזיים עם ביקוש גבוה, היצע גדול מבחינת מקומות תעסוקה ואזורים מתפתחים.

יתרון נוסף הינו הקטנת הסיכון לפגיעה כלכלית של משקיע בודד ע"י "צמצום נזקים קולקטיבי" – כל המשקיעים נהנים מהשכירות הממוצעת של כלל השוכרים במתחם כך שגם כאשר חלק מהמתחם איננו מושכר אין פגיעה מהותית באחד המשקיעים, ולא נוצר מצב בו יש משקיע שאינו מקבל שכירות כלל.