השקעות נדל"ן מסחרי בארה"ב לאחר הקורונה

השקעות נדל"ן מסחרי בארצות הברית לאחר תקופת הקורונה – יתרונות וחסרונות

Facebook
Twitter
LinkedIn

נדלן מסחרי נמצא בכל מקום סביבנו ומהווה נדבך משמעותי בקרב ענף השקעות נדל"ן בארצות הברית.

תחום הנדל"ן המסחרי כולל בין היתר:

  • מבני מסחר גדולים – קניונים, מרכזי קניות
  • חנויות
  • משרדים
  • מתחמי מגורים
  • מלונות
  • מבני תעשיה
  • מרכזים רפואיים
  • מחסנים
  • מתחמי מזון ובילוי

שני המרכיבים החשובים של רווחיות מנדלן מסחרי הם הכנסה ותשואה, שרק כששניהם באיזון תוכלו לייצר רווחים יפים.

הכנסה מיוצרת בעקבות תפעול של הבניין, בד"כ באמצעות תשלומי שכירות מהדיירים או בעלי העסקים, בעוד תשואה מוערכת באמצעות עליה בערך הנכס במהלך הזמן.

מרכיב נוסף, חשוב לא פחות בהצלחה של נכסי נדלן מסחרי הוא השקעה נבונה בנכס שממוקם באזור מבוקש ונותן ערך לביקוש או מענה על צורך (כמו למשל מרכז מסחרי בשכונת מגורים או מבנה משרדים באזור תעשיה ומסחר מבוקש ופופולארי).

עם זאת,  לשוק הנדלן המסחרי יש נזילות איטית יותר, שכן לוקח יותר זמן למכור נכס, או להשכיר אותו, אלא אם כן מצאתם אזור סופר מבוקש, פעיל ושוקק חיים.


שוק הנדל"ן בארה"ב בעתות משבר

חשוב לזכור שבעתות משבר כמו למשל עכשיו בתקופת הקורונה הפעילות העסקית והכלכלית במשק מואטת, וכדאי שיהיו לכם בטחונות לתקופות בהן לא תהיה פעילות של שוכרים או מצב שבו המשק יושבת למספר חודשים, כמו תקופות של מיתון או מגיפה.

אם אתם מתכננים להשקיע בנדלן מסחרי בתקופה הזו, תוכלו למצוא מגוון הזדמנויות להשקעה במחירים נמוכים, אך בשונה מנדלן פרטי למגורים, הסיכון בנדלן מסחרי הוא קצת יותר גבוה ומומלץ להתייעץ עם מומחי נדלן מקומיים כדי ללכת על השקעות "בטוחות".

למשל, באזור מתויר כמו מיאמי, ניו יורק או לאס וגאס, סביר להניח שהפעילות התיירותית תחזור מהר יחסית גם אחרי וירוס הקורונה ותמיד יהיה ביקוש למלונות, מסעדות ומרכזי מסחר במיקומים מרכזיים.

כך שככל שאתם מבצעים השקעות חכמות וזהירות, כך הסיכוי שלכם להרויח לטווח הרחוק סכומים יפים ותשואה גבוהה, גבוה יותר.


נכסי נדל"ן אטרקטיבים להשקעה

אם אתם עורכים השקעה בנדל"ן, נסו למצוא נכסים עם נחיצות וביקוש גבוה, כזה שהעסקים שנמצאים בו יפעלו גם בעתות משבר והשתדלו להיות עם האצבע על הדופק כדי להיות מעודכנים בתחזיות ושינויים צפויים במשק.

במהלך בחירת הנכס חשוב לשקלל מראש את כל ההוצאות הצפויות לתחזוקה, גינון, מיסים, ארנונה, שיפוץ ואף מצב שבו הנכס יעמוד מספר חודשים ללא שוכרים, כפי שקורה למשל עכשיו בתקופת הקורונה.

השקעה בנכסי נדל"ן מסחרי דורשת בדרך כלל יותר תשומת לב, סבלנות, אורך נשימה, כסף, מומחיות, נסיון וזמן מאשר יש לרוב המשקיעים.

עם זאת, משקיעים רבים מוצאים פתרון בשכירת חברת ניהול ואחזקות שתדאג לכל הפעילות האופרטיבית והתפעולית של הנכס, כך שלהם נותר להנות מהכנסות ההשקעה ולגרוף רווחים לכיסם.